دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

گزنه گیاه کوچکی است که همه جا می‌روید. اگر خواص جادویی گیاه گزنه را بشناسید، خواهید دیدکه برخلاف ظاهر خشن وگزنده‌اش چقدر باسلامتی‌ تان مهربان است و میتوانیدبا دست‌های خشن همین گیاه بیماریتان را درمان کنید.

تركیبات شیمیایی گزنه: دارای تانن، لسیتین، ‌اسید فورمیك، نیترات پتاسیم و كلسیم، تركیبات آهن، ویتامین C و نوعی گلوكوزید است كه پوست را قرمز می كند از سرشاخه های این گیاه ماده قرمز رنگی بنام اورتی سین استخراج می شود.

 گزنه بر خلاف ظاهر خشن و گزنده‌اش با سلامتی‌ مهربان است.

گزنه بر خلاف ظاهر خشن و گزنده‌اش با سلامتی‌ مهربان است.

خواص جادویی گیاه گزنه برای سم زدایی از بدن:

مصرف مواد غذایی چرب و شیرین و غیره باعث می‌شود که بدن مازاد سموم دفع نشده را در بدن نگه دارد. برای همین لازم است هر از گاهی به خصوص در فصل پاییز و زمستان به فکر سم زدایی ازبدن باشید.خوشبختانه گزنه به عملکردبرخی ازارگان‌های بدن مانند کلیه‌ها فوق العاده کمک می‌کند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این گیاه شگفت انگیز به دفع سموم بدن مانند اوره کمک زیادی می‌کند.

برگهای گزنه در درمان عفونت مثانه و سنگ کلیه و ادرار آور فوق العاده ااثر درمانی دارد. در واقع برای افزایش میزان ادرار وتمیزی مجاری اداری از شر عفونت و یا برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه بسیار مفید است.

گزنه برای مداوای آقایانی که پروستاتشان بزرگ شده بسیار مفید است. به عقیده‌ی محققان ریشه‌ی این گیاه دارویی حاوی «لکتین»، «تانین»، «گلیکان» و «لیگنان» هایی می‌باشد که مانند هورمون‌های زنانه عمل می‌کند و تأثیر بسیارمثبتی روی غده‌ی پروستات می‌گذارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف ریشه‌ی گزنه برای درمان مشکلات پروستات فوق العاده مفید است.

جوشانده‌ی گیاه گزنه برای پیشگیری از پوکی استخوان نیز بسیار مفید میباشد. گزنه این گیاه دارویی سرشار از سیلیس و عنصر بور می‌باشد که برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان فوق العاده موثر است. پوکی استخوان در نتیجه‌ی از بین رفتن املاح معدنی از بدن بروز می‌کند که معمولاً از پنجاه سال به بعد افراد را مبتلا می‌کند.

اگر مدام احساس خستگی می‌کنید گزنه را دریابید. این گیاه سرشار از ویتامین C و آهن می‌باشد و برای رفع خستگی‌های جسمی و روحی مناسب است. گزنه انرژی زا بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای همین هم کمک می‌کند خیلی زود سرپا شوید.

گزنه مو را تقویت كرده و از ریزش موی سر جلوگیری می كند. حتی در بیشتر مواقع موی سر دوباره می روید. برای استفاده از این خاصیت 6 گرم سر شاخه ها و برگها و ریشه گزنه را بتنهایی و یا با 30 گرم چای كوهی در یك لیتر آبجوش ریخته و آنقدر بجوشانید تا حجم مایع به نصف برسد. شبها مقداری از این مایع را به سر بمالید و صبح بشوئید. مصرف دم کرده این گیاه نیز بسیار موثر است

دیگر خواص این گیاه

– درمان مشکلات تنفسی و آسم
– کاهش سریع قند خون،
بدین منظور یك فنجان چای گزنه را سه بار در روز میل كنید.
– درمان کننده بسیار موثر کم خونی و خستگی
– ضد سرفه، سل
– ضد آرتروز، رماتیسم و دیگر اختلالات مفصلی و ماهیچه‌ای
– مقابله با مشکلات پوستی و کهیر
– درمان اختلالات روده‌ای
– درمان آلرژی‌های مختلف مانند اگزما و تب یونجه
– درمان عفونت مثانه و سنگ کلیه و ادرار آور
– ازدیاد شیر مادران
– جلوگیری از ریزش موی سر و تقویت ان،
– تصفیه خون
– درمان بیماری آلزایم
– درمان درد سیاتیک
– درمان فوق‌العاده برای اسهال
– تقویت نیروی جنسی
– درمان بواسیر
– از بین برنده کرم معده و روده

روش تهیه :

1: روش مصرف:یک تا دو مشت برگ تازه‌ی گزنه را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس صاف کنید. به مدت 3 هفته روزانه دو تا فنجان از جوشانده این گیاه دارویی میل کنید.

2: سه قاشق غذاخوری و یا مقدار 40 گرم برگ خشک گزنه را با یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید. به مدت 3 هفته روزانه 2 فنجان از این جوشانده میل کنید.

منبع:هفته نامه پیام هلال




برچسب‌ها:
[ 9 / 4 / 1394برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1